IT systemer med Dynamics CRM

5547535499_245b3b6a30_b_CRM

Bare for få år siden kendte mange ikke til begrebet CRM, men i dag er dette rygraden hos de fleste virksomheder, da der er tale om et integreret IT system, der behandler alle arbejdsgange i den enkelte virksomhed lige fra kundesupport, bestilling, reklamation, lagerstyring, levering, fakturering mm. CRM står nemlig for Customer Relationship Management dvs. styring af kundeforhold, og med et effektivt CRM system kan virksomheden give kunderne den bedst mulige behandling, hvilket danner grundlag for virksomhedens drift både nu og fremover. Ved at integrere funktioner som marketing, salg og service i systemet, kan virksomhederne bedre vinde og fastholde sine kunder i et konkurrencebetonet marked, og desuden er et effektivt CRM system med til at minimere firmaets omkostninger.

Fakta om Microsoft Dynamics CRM

Microsoft står bag de facto standarden på markedet for CRM systemer, og dette brugervenlige stykke software er fleksibelt, så det nemt kan tilpasses til den enkelte virksomheds behov. Systemet håndterer derfor de mest udbredte funktioner som salg, marketing og servicefunktioner i forbindelse med kundeservice. Systemet er bygget over en XRM platform, og samtidig er systemet (.NET) baseret, således det er kompatibelt med de mest gængse softwaresystemer på markedet. Microsoft har nemlig fremstillet en lang række softwarepakker, der tilsammen indgår i en såkaldt Microsoft Dynamics familie, hvilket kendetegner, at de arbejder sammen og nemt kan udveksle data med hinanden.

Microsoft Dynamics CRM er en server-klient applikation, der på samme måde som SharePoint tillader brugerne adgang via en webbrowser. Microsofts CRM system blev oprindeligt lanceret i 2003, og det er løbende blevet moderniseret og udvidet efter kundernes behov. Den nyeste version hedder Microsoft Dynamics CRM 2016, og her findes der blandt andet fuld integration med Microsoft SharePoint samt mulighed for en CRM cloud løsning, hvor data lagres i skyen, så man slipper for backup.

Totalt set er et IT system med Dynamics CRM en stærk værktøjskasse, der kombinerer dataoptimering og intelligent adgang ved at forenkle processen med hensyn til at engagere sig med kunderne. Man kan holde kundekontakt ved hjælp af forskellige medier herunder både mobiltelefon, tablet eller computer.

Kom nemt i gang med Dynamics CRM

Såfremt man i virksomheden i dag gentager mange forretningsgange, og man oplever lange svartider på forespørgsler, så bør man nok anskaffe sig et passende CRM system, der netop kan tilpasses virksomheden behov. Det er ofte både mere effektivt og billigt i drift frem for at anvende mange små programmer, der vanskeligt kan udveksle data med hinanden. Man kan nemt spilde mange ressourcer ved dobbeltarbejde, så derfor vil man i længden blive mest glad for et skræddersyet stykke software, der nemt kan tilpasses virksomhedens individuelle behov. Man kan i starten kontakte virksomheden AlfaPeople, der netop har specialiseret sig i rådgivning af virksomheder, der overvejer at anskaffe et CRM system til at varetage firmaets samlede forretningsgang.

Man kan naturligvis modtage undervisning og installation af et tilpasset CRM system, der primært er baseret på Microsoft Dynamics CRM system. Dermed vil man kunne klare virksomhedens opgaver fremover ved hjælp af et login til systemet, hvorefter hver medarbejder nemt kan skifte mellem adgang til salgs-, service- og marketingoplysningerne. Alle relevante oplysninger om kunderne, konti, kontaktpersoner, kundeemner, ordrer, rabatter mv. vil nu kunne findes frem på kort tid. Alle processerne kan automatiseres, således man undgår dobbeltarbejde.

Billede: Sean MacEntee