Nem administration med online CRM

Selvom der stilles en masse krav til bogholderi, regnskabsførelse og lagerstyring i danske virksomheder, så har det alligevel aldrig været nemmere at klare hverdagens papirarbejde, idet et almindeligt online CRM system i dag kan klare opgaven hurtigt og effektivt og endda til en attraktiv pris. Et online CRM system har integreret alle de normale arbejdsgange for et firma, således man nemt kan holde styr på firmaets:

  • Kunder.
  • Ordrer.
  • Lagerstyring.
  • Reklamationer.
  • Forsendelser.
  • Varesortiment med priser.
  • Rapporteringer med regnskab og balancer.

Det smarte ved online CRM systemer

Alle data i et online CRM system kan udveksles på kryds og tværs, så dermed undgår man dobbeltindtastninger, idet kunder, varer og ordrer kun skal noteres én gang i systemet, hvorefter man nemt kan følge ordren i systemet. Desuden er det nemt at trække balancer, statistikker og regnskaber ud fra systemet, der altid er opdateret. På den måde er lageroptællingen også foretaget, og systemet kan eventuelt genbestille varer, når lagerbeholdningen kommer under en kritisk værdi. Herved får virksomheden en lang række beslutningsværktøjer til rådighed, således man nemmere kan lægge den perfekte strategi og maksimere firmaets resurser.

De første CRM systemer var ekstremt kostbare, da de jo skulle skræddersyes helt fra begyndelsen til den enkelte virksomheds aktuelle behov, mens man i dag mere er gået over til universelle CRM systemer, der nemt kan tilpasses de fleste virksomheders behov på en nem måde. Derved slipper man for at lave programmeringen forfra, hvilket nedbringer priserne betragteligt, og i dag kan man derfor købe et online CRM system hos webCRM for under 200 kr. om måneden pr. bruger.

Krav til et CRM system

De fleste CRM systemer i dag kører online på nettet, således virksomheden ikke behøves bekymre sig om backup, da udbyderen af et online CRM system håndterer dette, og dermed har man heller ikke brug for en stor server i virksomheden, da alt kører online. Et godt standard online CRM system kan som regel mindst håndtere disse opgaver:

  • Samling af alle relevante kundedata og aktiviteter i ét samlet IT system.
  • Pipelinestyring af kundeordrer.
  • Et omfangsrigt og udbygget rapportværktøj.
  • Fleksibelt med hensyn til navngivning af felter i skabelonerne.
  • Et fælles kalendersystem.
  • Indbygget ERP system såsom e-conomic.
  • Mailserver med masseudsendelse funktioner.
  • Skabe PDF filer i forbindelse med salg og marketing.
  • Levere fri telefonsupport.
  • Kunne udveksle data med Excel, Outlook og Google Apps.