Skip to main content

Hold styr på kablerne med kabelstrips

Det er vigtigt at sikre sine kabler ordentligt, således de ikke generer unødvendigt, og således de ikke kortslutter og skaber ulykker. Dette er gældende både i private hjem samt i virksomheder og naturligvis indenfor industrielle virksomheder.

I mange tilfælde kan det være tilstrækkeligt at opmagasinere sine kabler i en kabelbakke, mens de andre gange er nødvendigt at holde dem samlet ved hjælp af kabelstrips, så de ikke vikles sammen og ikke er sårbare for mennesker og maskiners færden i området omkring kablerne.

Typer af kabelstrips

Kabelstrips kaldes også for kabelbindere eller blot bindere, og de anvendes til bundtning og fiksering af kabler i industrielle miljøer men også i andre sammenhænge såsom kontorlandskaber og private hjem. Der stilles en del krav til kabelstrips, da de bør kunne være genoplukkelige samt bestandige mod:

  • UV stråler.
  • Varme.
  • Flammer.
  • Kemikalier.
  • Vand og andre væsker.

Da kabelstrips bør kunne anvendes i ekstreme miljøer både indvendigt og udvendigt, så er de ofte fremstillet af nylon, polypropylen eller stål. De kan fås i alle mulige størrelser og udformninger, så de kan anvendes til forskellige typer kabler og opgaver, når kabler skal føres langs en væg, et gulv, i en kabelbakke eller frit i luften.

I visse sammenhænge med kraftige strømstyrker involveret kræves der godkendte former for kabelstrips, da disse skal kunne klare de mest aggressive miljøer og spændinger.

Der stilles således krav om valget af materiale, holdbarhed og brudstyrke. I fødevareindustrien stilles der helt separate krav til kabler og kabelstrips, og hvis kablerne kun er ført midlertidigt anbefales det at anvende genoplukkelige kabelbindere.

De mest solide former for kabelstrips er udført i stål, og de er meget mere modstandsdygtige overfor varme og i forbindelse med sikkerhed og holdbarhed.

Værktøj i forbindelse med kabler

Når man skal trække kabler til forskellige formål som styring, internet eller strømforsyning, så skal hver ende af kablerne monteres med et passende stik, og bagefter skal kablerne placeres hensigtsmæssigt bundtet med kabelstrips, og der er således ofte behov for specielle typer for monteringsværktøjer til isolering, klining, stramning og skæring af både kabler og kabelstrips. Man kan finde professionelle løsninger på nettet på leverandører, der både har værktøj og kabelstrips til alle formål.

Nem administration med online CRM

Selvom der stilles en masse krav til bogholderi, regnskabsførelse og lagerstyring i danske virksomheder, så har det alligevel aldrig været nemmere at klare hverdagens papirarbejde, idet et almindeligt online CRM system i dag kan klare opgaven hurtigt og effektivt og endda til en attraktiv pris. Et online CRM system har integreret alle de normale arbejdsgange for et firma, således man nemt kan holde styr på firmaets:

  • Kunder.
  • Ordrer.
  • Lagerstyring.
  • Reklamationer.
  • Forsendelser.
  • Varesortiment med priser.
  • Rapporteringer med regnskab og balancer.

Det smarte ved online CRM systemer

Alle data i et online CRM system kan udveksles på kryds og tværs, så dermed undgår man dobbeltindtastninger, idet kunder, varer og ordrer kun skal noteres én gang i systemet, hvorefter man nemt kan følge ordren i systemet. Desuden er det nemt at trække balancer, statistikker og regnskaber ud fra systemet, der altid er opdateret. På den måde er lageroptællingen også foretaget, og systemet kan eventuelt genbestille varer, når lagerbeholdningen kommer under en kritisk værdi. Herved får virksomheden en lang række beslutningsværktøjer til rådighed, således man nemmere kan lægge den perfekte strategi og maksimere firmaets resurser.

De første CRM systemer var ekstremt kostbare, da de jo skulle skræddersyes helt fra begyndelsen til den enkelte virksomheds aktuelle behov, mens man i dag mere er gået over til universelle CRM systemer, der nemt kan tilpasses de fleste virksomheders behov på en nem måde. Derved slipper man for at lave programmeringen forfra, hvilket nedbringer priserne betragteligt, og i dag kan man derfor købe et online CRM system hos webCRM for under 200 kr. om måneden pr. bruger.

Krav til et CRM system

De fleste CRM systemer i dag kører online på nettet, således virksomheden ikke behøves bekymre sig om backup, da udbyderen af et online CRM system håndterer dette, og dermed har man heller ikke brug for en stor server i virksomheden, da alt kører online. Et godt standard online CRM system kan som regel mindst håndtere disse opgaver:

  • Samling af alle relevante kundedata og aktiviteter i ét samlet IT system.
  • Pipelinestyring af kundeordrer.
  • Et omfangsrigt og udbygget rapportværktøj.
  • Fleksibelt med hensyn til navngivning af felter i skabelonerne.
  • Et fælles kalendersystem.
  • Indbygget ERP system såsom e-conomic.
  • Mailserver med masseudsendelse funktioner.
  • Skabe PDF filer i forbindelse med salg og marketing.
  • Levere fri telefonsupport.
  • Kunne udveksle data med Excel, Outlook og Google Apps.

Derfor er Microsoft Dynamics den bedste CRM-løsning

Microsoft Dynamics CRM giver brugere og organisationer mere effektive funktioner. Dens unikke funktioner indebærer alt fra almindelige forretningsmæssige udfordringer og teknologiske faldgruber, der forhindrer brugerens vedtagelse og accept af en CRM-løsning. Salgsstyrke automatisering, kundeservice og marketing moduler tilpasser og giver dine medarbejdere tid og mulighed for at fokusere på, hvad der er vigtigst.

Dens fleksible arkitektur giver mulighed for nem tilpasning, så du kan udforme programmet til dine specifikke behov. Dette er grunden til, at Microsoft Dynamics CRM er det bedste valg og fundament for enhver organisation, der ønsker at gennemføre en CRM strategi og muliggører virksomhedens succes.

Microsoft Dynamics CRM er vigtigste ingredienser

  • Komfortabel og intuitivt udseende, som dine medarbejdere allerede er bekendt med, hvis i benytter AX Dynamics.
  • Strømliner den måde, dine folk kommunikerer med kunder og samarbejder med hinanden.
  • Fleksibel platform, der giver dig mulighed for at definere forholdet mellem mennesker, penge, tjenester og “ting”, der er vigtige for din organisation samt muligheden for at administrere oplysninger og interaktioner mellem disse relationer.

Gennemfør effektive markedsføringskampagner

Dynamics CRM Marketing er en integreret løsning til Dynamics CRM-systemet, der giver dig mulighed for at styre alle markedsføringsressourcer samt planlægning, udførelse og analyser på tværs af diverse kanaler, herunder digitale, sociale og offline medier.

Med denne Dynamics CRM funktion, er det altså langt nemmere og hurtigere at gennemføre effektive markedsføringskampagner, der ofte vil vise sig at give gode resultater.

Hvis jeres virksomhed er interesseret i en Dynamics CRM løsning, kan I læse meget mere på AlfaPeoples hjemmeside, hvor de forskellige systemer bliver uddybet. Derudover er det muligt at købe dem gennem AlfaPeople, der er en af de største forhandler af Microsoft Dynamics med en sublim kundeservice, der gør det nemt at få hjælp til dine Dynamics systemer.

IT systemer med Dynamics CRM

5547535499_245b3b6a30_b_CRM

Bare for få år siden kendte mange ikke til begrebet CRM, men i dag er dette rygraden hos de fleste virksomheder, da der er tale om et integreret IT system, der behandler alle arbejdsgange i den enkelte virksomhed lige fra kundesupport, bestilling, reklamation, lagerstyring, levering, fakturering mm. CRM står nemlig for Customer Relationship Management dvs. styring af kundeforhold, og med et effektivt CRM system kan virksomheden give kunderne den bedst mulige behandling, hvilket danner grundlag for virksomhedens drift både nu og fremover. Ved at integrere funktioner som marketing, salg og service i systemet, kan virksomhederne bedre vinde og fastholde sine kunder i et konkurrencebetonet marked, og desuden er et effektivt CRM system med til at minimere firmaets omkostninger.

Fakta om Microsoft Dynamics CRM

Microsoft står bag de facto standarden på markedet for CRM systemer, og dette brugervenlige stykke software er fleksibelt, så det nemt kan tilpasses til den enkelte virksomheds behov. Systemet håndterer derfor de mest udbredte funktioner som salg, marketing og servicefunktioner i forbindelse med kundeservice. Systemet er bygget over en XRM platform, og samtidig er systemet (.NET) baseret, således det er kompatibelt med de mest gængse softwaresystemer på markedet. Microsoft har nemlig fremstillet en lang række softwarepakker, der tilsammen indgår i en såkaldt Microsoft Dynamics familie, hvilket kendetegner, at de arbejder sammen og nemt kan udveksle data med hinanden.

Microsoft Dynamics CRM er en server-klient applikation, der på samme måde som SharePoint tillader brugerne adgang via en webbrowser. Microsofts CRM system blev oprindeligt lanceret i 2003, og det er løbende blevet moderniseret og udvidet efter kundernes behov. Den nyeste version hedder Microsoft Dynamics CRM 2016, og her findes der blandt andet fuld integration med Microsoft SharePoint samt mulighed for en CRM cloud løsning, hvor data lagres i skyen, så man slipper for backup.

Totalt set er et IT system med Dynamics CRM en stærk værktøjskasse, der kombinerer dataoptimering og intelligent adgang ved at forenkle processen med hensyn til at engagere sig med kunderne. Man kan holde kundekontakt ved hjælp af forskellige medier herunder både mobiltelefon, tablet eller computer.

Kom nemt i gang med Dynamics CRM

Såfremt man i virksomheden i dag gentager mange forretningsgange, og man oplever lange svartider på forespørgsler, så bør man nok anskaffe sig et passende CRM system, der netop kan tilpasses virksomheden behov. Det er ofte både mere effektivt og billigt i drift frem for at anvende mange små programmer, der vanskeligt kan udveksle data med hinanden. Man kan nemt spilde mange ressourcer ved dobbeltarbejde, så derfor vil man i længden blive mest glad for et skræddersyet stykke software, der nemt kan tilpasses virksomhedens individuelle behov. Man kan i starten kontakte virksomheden AlfaPeople, der netop har specialiseret sig i rådgivning af virksomheder, der overvejer at anskaffe et CRM system til at varetage firmaets samlede forretningsgang.

Man kan naturligvis modtage undervisning og installation af et tilpasset CRM system, der primært er baseret på Microsoft Dynamics CRM system. Dermed vil man kunne klare virksomhedens opgaver fremover ved hjælp af et login til systemet, hvorefter hver medarbejder nemt kan skifte mellem adgang til salgs-, service- og marketingoplysningerne. Alle relevante oplysninger om kunderne, konti, kontaktpersoner, kundeemner, ordrer, rabatter mv. vil nu kunne findes frem på kort tid. Alle processerne kan automatiseres, således man undgår dobbeltarbejde.

Billede: Sean MacEntee

Revolutionerende gadget tilbyder alle 3D holografisk display

Vi har alle hørt fortællinger om tredimensionelle fjernsyn, som både fremviser film med eller uden specielle briller, men de ægte tredimensionelle film kommer først flere år ude i fremtiden, da teknikken slet ikke er færdigudviklet endnu. Men man har i flere år kunnet producere tredimensionelle emner ud fra holografi, der bruger flere lyskilder fra forskellige vinkler, således øjet vil se en genstand i tre dimensioner, at man faktisk kan gå rundt omkring genstanden og beundre denne.

Nu er det imidlertid blevet muligt at sætte disse lyskilder i bevægelse, så man reelt får afspillet en film i tre dimensioner, som virker som en ægte TV udsendelse i 3D. Det er en ny gadget, der består af 3D holografisk display, som lanceres af det danske firma Realfiction, og man kan finde yderligere oplysninger om denne gadget på Realfictions hjemmeside.

 

Sådan virker et 3D holografisk display

Produktets navn er Dreamoc HD3, og ved hjælp af skabeloner fra andre 3D programmer såsom Adobe After Effects kan man nemt designe sine egne fremstillinger, så man faktisk får fremvist en slags film i tre dimensioner, der effektivt kan byde velkommen til både gæster og kunder i supermarkeder, udstillinger, lufthavne, rådhuse eller virksomheder, som gerne på en ny og banebrydende måde kan få gæsternes fulde opmærksomhed.

Selve afspillerenheden koster kun 1.999 amerikanske dollars, hvilket er under 14.000 danske kr., hvilket gør det økonomisk attraktivt i mange sammenhænge at investere i en sådan tredimensionel udstillingsstand. Der medfølger gratis nogle eksempler på demonstrationer, og for få hundrede dollars kan man købe flere slags tilbehør og færdiglavede skabeloner, således man selv kan skabe sine egne specialfremstillede unikke demonstrationer af sine egne produkter.

 

Anvendelsesmuligheder for 3D holografisk display

Dette avancerede 3D holografisk display kan anvendes mange steder med succes, da den lave pris gør det muligt for mange private og virksomheder at anvende denne banebrydende teknologi i deres markedsføring. Konceptet er nyt og unikt, så derfor tiltrækker et sådant 3D holografisk display folks opmærksomhed, og det er både sjovere og nemmere at forstå en demonstration af et produkts muligheder, når det fremvises detaljeret i tre dimensioner frem for de sædvanlige to dimensioner vi kender fra TV og computere. Allerede nu har Coca Cola, Apple, Samsung Galaxy, Asus og andre anerkendte firmaer fået lavet deres opsigtsvækkende udstillingsmonterer til fremvisning og demonstration af deres individuelle produkter.